Hamile Miyim?

Hamile kaldığınız ilk andan itibaren bedeninizde aslında önemli değişiklikler olmaya başlamıştır. Bedeniniz yeni bir canlıyı büyütmek, geliştirmek ve dünyaya hazırlamak için belki daha önce yaşamadığı bir deneyime hazırlanır. Ama bu farklılığı çoğu zaman ilk günden itibaren anlamanız pek mümkün değildir.

Bazı kadınlarda hemen hemen hiçbir bulgu olmamasına karşın çoğunlukla bebeği büyütmeye çalışan vücudunuzda az ya da çok bazı belirtiler görülür. Genel olarak, başı dönen, midesi bulanan kadınların hamile olabileceği fikri yaygındır… Bu gebelik hormonuna verilen vücudun bir tepkisidir.

İlk farklılık adet düzenindeki değişikliktir. Adet kanamanız beklediğiniz tarihte gelmiyorsa, hamilelik olabileceği düşünülebilir.

Adetiniz bazen beklenilen süreden sonra gelebilir. Bu gebelik dışı nedenlerden olabileceği gibi aslında bir gebelikten, ama çok erken bir düşükle sonuçlanan bir gebelikten de oluşabilir. Bunu anlamanın tek yolu ise aşağıda belirtilen kanda gebelik Beta HCG (ß-hCG) ya da BHCG testidir.

Eğer gebeyseniz;

• Bulantı, göğüslerinizde dolgunluk, hassasiyet, meme başında karıncalanma hissi olabilir, meme ucunda koyulaşma görebilirsiniz.
• Karnınızın alt kısmında dolgunluk, şişkinlik ve bazen hassasiyet gibi farklılıklar oluşabilir.
• Kendinizi yorgun hissedebilir, daha çok uyumak isteyebilirsiniz. Bunun yanında baş dönmesi görülebilir.
• Sık sık idrara çıkma ihtiyacı duyabilirsiniz.
• Vajina salgılarınızda artma hissedebilirsiniz.

Vücudunuzda hissettiğiniz bu değişiklikler muhtemel bir gebeliğin habercisidir. Ancak elbette hamile miyim, sorusunun kesin cevabı değildir. Çünkü bu belirtileri başka koşullarda ve hastalıklarda da görebilirsiniz. Bu sorunun cevabını kesin olarak öğrenmeniz için bazı testler yaptırılabilir ya da jinekoloğunuza giderek muayene etmesini ve ultrasonografi ile bakmasını talep edebilirsiniz.

Gebelik Testleri Nelerdir ?
Hamile kaldığınız andan itibaren vücudunuzun kimyası süratle değişmeye başlar. Döllenen yumurta rahimde yerleştiği andan itibaren hCG (Human Chorionic Gonadotropin) adı verilen bir hormonu salgılamaya başlar. Normalde kanda ve idrarda belirli miktarda bulunan bu hormonunu arttığının testlerle tespit edilmesi çok özel bazı istisnalar haricinde hamile olduğunuzun kesin kanıtıdır.

İdrar ve kan testleri:
Kanınızda bulunan gebelik hormonu hCG belli bir seviyeye ulaştığında idrarda çıkmaya başlar.. İdrarda yapılan bu testlerin amacı, hCG’ nin varlığının ya da yokluğunun saptanmasına dayanır.

Farklı firmaların üretimi olan ve evde yapılabilen bu basit idrar testleri ile adet gecikmeniz eğer 1 hafta ve daha fazlaysa oldukça güvenilirdir. Ancak kanda bakılan gebelik hormonu kadar kesin bir cevap veremez. Ayrıca kan testi sadece gebeliğin varlığını değil, hormonun düzeyini de göstermesi sebebiyle gebeliğin gidişatı hakkında da bize bilgi verir.

HCG hormonun gebeliğe özel olan alt biriminin adı Beta HCG (BHCG) dir ve kesin olarak gebelik olup olmadığını belirtir. BHCG hormonunun başka bir hormonla karışması ve yanlış sonuç vermesi mümkün değildir. Bunun tek istisnası yumurtalık tümörlerinin çok çok nadir görülen bir şeklinde (koryokarsinoma) aynı hormonun salınması durumudur. Dolayısıyla BetaHCG (B-HCG) hormonu gebeliğe özgüdür denilebilir.

Kan testiyle daha adet gecikmesi bile olmadan gebe olup olmadığınızı anlamanız mümkündür.

Ultrasonografi ile Gebelik Tanısı
Ultrasonografi ile gebelik tanısı gebelik kesesinin görülmesine dayanır.

Adet gecikmesi bir haftayı bulduğunda vajinal ultrason incelemesi ile gebelik kesesini görmek mümkündür. Karından yapılan ultrasonografi ile gebelik kesesini görmek için ise en az 10 günlük bir gecikme olması gerekir. Yaklaşık 15 günlük bir gecikme varlığında ise gebelik kesesi içersinde bebeği de görmek mümkündür. Canlı olup olmadığı ise bir hafta sonraki vajinal ultrasonografide görülebilecektir.

Bir başka deyişle; bebekte ilk gelişen sistem olan dolaşım sistemi yani kalp atışları 3 haftalık bir gecikmede gözlenebilir.

Gebelik / Hamilelik (Tüm başlıklar)